Zvolená úroveň RVP ZŠS je ve stavu veřejné konzultace. Připomínky můžete zadat ve formuláři zde. Konzultace probíhá do 31. 3. 2025, poté budou připomínky vyhodnoceny.

Budování porozumění v četbě a v procesu psaní

divider

Porozumění je nedílnou složkou každé komunikace a představuje jeden z klíčových pilířů vzdělávání na základní škole speciální. Prostupuje napříč celým kurikulem a vede nejen k zvládání základních dovedností, ale i k začlenění žáka do společnosti. Probouzí zájem o podobu psaných textů, prohlubuje schopnost soustředit se na sdělenou informaci verbální či neverbální a pokládá základy vlastního čtení a psaní. Umožňuje využívat individuálně přizpůsobené formy komunikace pro každého žáka, ať už verbální, nebo neverbální. 

Očekávané výsledky učení jsou vzhledem k možnostem žáků formulovány ve tvaru infinitivu, kterému předchází formulace: “Žák by měl”. 

Očekávané výsledky učení