Zvolená úroveň RVP ZŠS je ve stavu veřejné konzultace. Připomínky můžete zadat ve formuláři zde. Konzultace probíhá do 31. 3. 2025, poté budou připomínky vyhodnoceny.

Klíčová kompetence kulturní I

divider

Klíčová kompetence kulturní umožňuje orientovat se v kulturním prostředí, rozumět jeho hodnotám a přispívat k jejich zachování a rozvoji v návaznosti na možnostech a potřebách žáka. Klíčová kompetence kulturní hraje významnou roli při rozvíjení tvůrčího myšlení a kreativity. 

Cílem klíčové kompetence kulturní je naučit žáka vnímat a chápat hodnoty kultury a umění prostřednictvím různorodých artefiletických činností, jež jsou spjaté s poslechem hudby, účastí na výtvarných nebo dramatických činnostech a návštěvách kulturních akcí. Žák se učí rozvíjet estetické vnímání prostřednictvím tvorby a hodnocení jednoduchých uměleckých děl. Důraz je kladen na poznávání místních tradic, svátků a zvyků, aby žák pochopil význam kulturního dědictví a měl respekt vůči kulturní a umělecké rozmanitosti. 

Klíčová kompetence kulturní je rozvíjena aktivní účasti žáka na kulturním životě školy. Důraz je kladen na smyslové a zážitkové aktivity, které se přizpůsobí možnostem žáka. Klíčová kompetence kulturní se rozvíjí v běžném prostředí školy. Zapojování žáka do skupinových aktivit přispívá k jeho sociálnímu začlenění. Každý žák má možnost rozvíjet své schopnosti v rámci kulturních aktivit a zapojit se do kulturního dění dle svých možností. 

Klíčová kompetence se dělí na dvě složky: Kulturní a umělecké sebevyjádřeníKulturní kontext.