Zvolená úroveň RVP ZŠS je ve stavu veřejné konzultace. Připomínky můžete zadat ve formuláři zde. Konzultace probíhá do 31. 3. 2025, poté budou připomínky vyhodnoceny.

Klíčová kompetence pracovní I

divider

Klíčová kompetence pracovní je důležitým předpokladem pro začlenění žáka s mentálním postižením do společnosti. Její rozvoj je zásadní pro všechny oblasti života, zejména pro osvojování sebeobslužných dovedností, pracovní návyky a dodržování zásad hygieny a bezpečnosti práce. Tyto dovednosti vedou k co nejvyšší možné míře samostatnosti v každodenních činnostech života, v možném pracovním uplatnění, ale i v interakci s druhými osobami. 

Rozvoj dané kompetence posiluje pocit vlastní uplatnitelnosti, uspokojení z pracovního výkonu a rozvíjí možnosti samostatnějšího působení. 

Kompetence přináší základní dovednosti vztahující se k široké škále úkonů a činností umožňujících funkční zapojení v rodině, třídě a společnosti. Pracovní kompetence je zásadní pro rozvoj sebeobsluhy a zvládnutí základních úkonů a dovedností. Přináší smysluplnou náplň času a možnosti pracovního zapojení do dění ve svém okolí. Klíčová kompetence pracovní je stěžejní kompetencí a její míra rozvoje ovlivňuje kvalitu života nejen samotného žáka, ale celé jeho rodiny. 

Klíčová kompetence pracovní se v RVP ZŠS člení na dvě složky: Realizace akcí, aktivit, projektůSpolupráce a týmová práce