Zvolená úroveň RVP ZŠS je ve stavu veřejné konzultace. Připomínky můžete zadat ve formuláři zde. Konzultace probíhá do 31. 3. 2025, poté budou připomínky vyhodnoceny.
Klíčová kompetence k řešení problémů I

Klíčová kompetence k řešení problémů směřuje k osvojení dovednosti vyřešit běžný jednoduchý problém, vycházející ze situací každodenního života žáka s mentálním postižením. Klíčová kompetence zároveň rozvíjí dovednost rozeznat ve známé situaci pravdivou nebo nepravdivou informaci.
Kompetence formuje řešení jednoduchých známých nebo opakovaných problémů na základě zkušenosti a nápodoby, případně podílení se na řešení problémů. Žák rozezná problém a pokud neví, jak problém vyřešit, vybere z nabídky možností vhodný způsob řešení. Pokud nedovede problém vyřešit, dokáže požádat o pomoc a pomoc přijmout.
Rozvoj klíčové kompetence k řešení problémů je důležitý pro fungování žáka v každodenním životě nejen ve škole, ale i v rodině. Ovlivňuje vlastní wellbeing žáka včetně jeho rodiny, čímž se úzce propojuje s klíčovou kompetencí osobnostní a sociální.
Klíčová kompetence k řešení problémů se člení na dvě složky: Řešení běžných problematických situací a Práce s informacemi.