Modeluje kladná desetinná čísla pomocí reálných situací.
Úroveň: Na začátku
Popis:
- Modeluje a čte desetinné číslo se dvěma desetinnými místy reálnou situací (účtenka v obchodě, délka, popř. výška…).
- Vyznačí desetinné číslo na číselné ose.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Řeší úlohy typu:
Na číselné ose jsou vyznačeny hodnoty od 0 do 1 s rozdělením po desetinách (0,1; 0,2; 0,3 … 1,0).
Vyznač na ose tato desetinná čísla:
0,25; 0,7; 0,45; 0,9.
Které z těchto čísel je nejbližší hodnotě 0,5?
Úroveň: Na cestě
Popis:
převádí některé jednoduché zlomky (polovina, čtvrtina, tři čtvrtiny, pětina, desetina, setina…) na desetinná čísla a obráceně a vyznačí je na číselné ose
porovná dvě desetinná čísla se dvěma desetinnými místy
zaokrouhlí desetinné číslo na přirozené číslo (případně nulu)
Ilustrace
Krátký textový popis:
Řeší úlohy typu:
Zaokrouhli následující desetinná čísla na nejbližší přirozené číslo:
6,7; 3,2; 8,91; 12,4; 15,5
Doplň také, zda se číslo zaokrouhluje nahoru nebo dolů.
Úroveň: Splněno
Popis:
- Používá desetinná čísla při převádění jednotek míry.
- Sčítá a odčítá desetinná čísla.
- Řeší jednoduché slovní úlohy s desetinnými čísly.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Řeší úlohy typu:
0,5 + 0,2 =
Lenka běžela závod dlouhý 3,7 km. O rok později se přihlásila na závod dlouhý 5,5 km. O kolik kilometrů byl druhý závod delší než první?
Ráno byla venku teplota 12,5 °C. Do 12 hodin se oteplilo o 7,3 °C. Jaká teplota byla v poledne?