Modeluje kladná desetinná čísla pomocí reálných situací.

MAT-MAT-001-ZV5-003
divider

Úroveň: Na začátku

Popis:

  • Modeluje a čte desetinné číslo se dvěma desetinnými místy reálnou situací (účtenka v obchodě, délka, popř. výška…).
  • Vyznačí desetinné číslo na číselné ose.

Ilustrace

Krátký textový popis:

Řeší úlohy typu: 

Na číselné ose jsou vyznačeny hodnoty od 0 do 1 s rozdělením po desetinách (0,1; 0,2; 0,3 … 1,0). 

Vyznač na ose tato desetinná čísla: 

0,25; 0,7; 0,45; 0,9.  

Které z těchto čísel je nejbližší hodnotě 0,5? 


Úroveň: Na cestě

Popis:

převádí některé jednoduché zlomky (polovina, čtvrtina, tři čtvrtiny, pětina, desetina, setina…) na desetinná čísla a obráceně a vyznačí je na číselné ose   

porovná dvě desetinná čísla se dvěma desetinnými místy  

zaokrouhlí desetinné číslo na přirozené číslo (případně nulu)  

Ilustrace

Krátký textový popis:

Řeší úlohy typu: 

Zaokrouhli následující desetinná čísla na nejbližší přirozené číslo: 

6,7; 3,2; 8,91; 12,4; 15,5 

Doplň také, zda se číslo zaokrouhluje nahoru nebo dolů. 


Úroveň: Splněno

Popis:

  • Používá desetinná čísla při převádění jednotek míry.
  • Sčítá a odčítá desetinná čísla.
  • Řeší jednoduché slovní úlohy s desetinnými čísly.

Ilustrace

Krátký textový popis:

Řeší úlohy typu: 

0,5 + 0,2 = 

Lenka běžela závod dlouhý 3,7 km. O rok později se přihlásila na závod dlouhý 5,5 km. O kolik kilometrů byl druhý závod delší než první? 

Ráno byla venku teplota 12,5 °C. Do 12 hodin se oteplilo o 7,3 °C. Jaká teplota byla v poledne?