Řeší problémy s časovými údaji v kontextu reálných situací.

MAT-MAT-002-ZV9-006

Úroveň: Na začátku

Popis:

řeší reálné problémy s časovými plány (např. rozvrhy, jízdní řády, itineráře) 

Ilustrace

Krátký textový popis:

Řeší úlohy typu:  

Vlak vyjíždějící v 16.35 dorazí do cílové stanice v 18:22. Jak dlouho bude na cestě?

Úroveň: Na cestě

Popis:

převádí mezi sousedními jednotkami času 

Ilustrace

Krátký textový popis:

Řeší úlohy typu: 

Kolik hodin má jeden týden? 

Úroveň: Splněno

Popis:

  • Řeší úlohy včetně úloh z reálného světa, které zahrnují časová pásma.
  • Řeší úlohy včetně úloh z reálného světa, které zahrnují převody mezi roky, měsíci, týdny, dny, hodinami, částmi hodin, minutami a sekundami. 

Ilustrace

Krátký textový popis:

Řeší úlohy typu: 

Když je v New Yorku úterý 16.00, je v Sydney středa 6.00. Jaký je čas v New Yorku, pokud je v Sydney čtvrtek 11.00? 

Jirka cestuje k babičce nejprve vlakem a potom autobusem. Vlakem jede 2 h 35 min, autobusem 1 h 45 min. Kolik času stráví Jirka v dopravních prostředcích při cestě k babičce?

Ilustrace

Název ilustrace:

Porovnání denního režimu v opačných časových pásmech

Odkaz:

Krátký textový popis:

V této komplexní aktivitě žáci zjišťují, jak fungují časová pásma a jak ovlivňují denní režim lidí v různých částech světa. Na příkladu České republiky a města Auckland na Novém Zélandu (s časovým rozdílem 12 hodin) porovnávají denní režim dítěte z obou míst. Žáci vyhledávají aktuální časy, převádějí časové údaje mezi pásmy, pracují s rozdíly a vizualizují opačné části dne. Výstupem je srovnávací tabulka nebo graf denního režimu doplněný krátkým shrnutím zjištěných poznatků. Aktivita podporuje orientaci v čase a čtení z reálných dat, rozvíjí schopnost převodu mezi časovými jednotkami a posiluje mezipředmětové vztahy (zeměpis, občanská výchova). 

Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Popis:

Pracuje s časovými údaji.