Řeší problémy s časovými údaji v kontextu reálných situací.
Úroveň: Na začátku
Popis:
řeší reálné problémy s časovými plány (např. rozvrhy, jízdní řády, itineráře)
Ilustrace
Krátký textový popis:
Řeší úlohy typu:
Vlak vyjíždějící v 16.35 dorazí do cílové stanice v 18:22. Jak dlouho bude na cestě?
Úroveň: Na cestě
Popis:
převádí mezi sousedními jednotkami času
Ilustrace
Krátký textový popis:
Řeší úlohy typu:
Kolik hodin má jeden týden?
Úroveň: Splněno
Popis:
- Řeší úlohy včetně úloh z reálného světa, které zahrnují časová pásma.
- Řeší úlohy včetně úloh z reálného světa, které zahrnují převody mezi roky, měsíci, týdny, dny, hodinami, částmi hodin, minutami a sekundami.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Řeší úlohy typu:
Když je v New Yorku úterý 16.00, je v Sydney středa 6.00. Jaký je čas v New Yorku, pokud je v Sydney čtvrtek 11.00?
Jirka cestuje k babičce nejprve vlakem a potom autobusem. Vlakem jede 2 h 35 min, autobusem 1 h 45 min. Kolik času stráví Jirka v dopravních prostředcích při cestě k babičce?
Ilustrace
Název ilustrace:
Porovnání denního režimu v opačných časových pásmech
Odkaz:
Krátký textový popis:
V této komplexní aktivitě žáci zjišťují, jak fungují časová pásma a jak ovlivňují denní režim lidí v různých částech světa. Na příkladu České republiky a města Auckland na Novém Zélandu (s časovým rozdílem 12 hodin) porovnávají denní režim dítěte z obou míst. Žáci vyhledávají aktuální časy, převádějí časové údaje mezi pásmy, pracují s rozdíly a vizualizují opačné části dne. Výstupem je srovnávací tabulka nebo graf denního režimu doplněný krátkým shrnutím zjištěných poznatků. Aktivita podporuje orientaci v čase a čtení z reálných dat, rozvíjí schopnost převodu mezi časovými jednotkami a posiluje mezipředmětové vztahy (zeměpis, občanská výchova).
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Pracuje s časovými údaji.