Orientuje se v rovině a v prostoru.
Úroveň: Na začátku
Popis:
orientuje se v rovině, například s využitím čtvercové sítě (řádek, sloupec, vpravo, vlevo)
orientuje se v prostoru (vpravo, vlevo, nahoře, dole, vpředu, vzadu), například při práci s modely krychlí a dalších těles
Ilustrace
Krátký textový popis:
Řeší úlohy typu:
Žák určuje polohu předmětů na lavici.
Žák určuje polohu ve čtvercové síti na základě instrukcí.
Úroveň: Na cestě
Popis:
rozliší přímky a úsečky rovnoběžné, různoběžné, kolmé
Ilustrace
Krátký textový popis:
Řeší úlohy typu:
Žák z obrázku určí dvojici přímek rovnoběžných, různoběžných a kolmých.
Úroveň: Splněno
Popis:
- Popíše vzájemnou polohu dvou či více objektů v rovině (bodů, úseček, přímek).
- S využitím čtvercové sítě popíše vzájemnou polohu dvou či více objektů v prostoru (vrcholů, hran, stěn mnohostěnu).
Ilustrace
Krátký textový popis:
Řeší úlohy typu:
Pro lichoběžník platí, že má dvě protilehlé strany rovnoběžné. Je útvar na obrázku lichoběžník? Své tvrzení zdůvodni.
Na obrázku krychle procházejí hranami BC a HG dvě přímky. Protnou se tyto přímky i ve skutečnosti? Své tvrzení zdůvodni.
Úroveň: Minimální
Popis:
Orientuje se v rovině a v prostoru.