Vyhledá všechny prvky nebo skupiny prvků splňující dané podmínky.

MAT-MAT-004-ZV5-011

Úroveň: Na začátku

Popis:

 Vyhledá prvky splňující jednu podmínku.   

Ilustrace

Krátký textový popis:

Řeší úlohy typu:

Ve třídě je 6 dětí: Adam, Bára, David, Eliška, Filip a Gábina. Každé dítě má oblečené tričko jedné barvy:

  • Adam má červené tričko.
  • Bára má modré tričko.
  • David má zelené tričko.
  • Eliška má žluté tričko.
  • Filip má modré tričko.
  • Gábina má oranžové tričko.

Vyhledej a vypiš jména dětí, které mají modré tričko.

 

Úroveň: Na cestě

Popis:

Zdůvodní, že všechny prvky jistého souboru splňují danou podmínku. 

Ilustrace

Krátký textový popis:

Řeší úlohy typu:

Máme čísla: 2, 4, 6, 8, 10. Zdůvodni, že všechna uvedená čísla jsou sudá.

Nápověda: Číslo je sudé, pokud je dělitelné 2 beze zbytku.

Datum: 27. 10. 2025 19:20:38
Autor: Eva Nováková a Jana Duňková
Krátký textový popis:

Objevování vzájemných vztahů v určitých skupinách přirozených čísel rozvíjí potenciál kritického myšlení, kreativitu a argumentační schopnosti žáků. Žáci rozdělují čísla do skupin a vytvoří vlastní návrhy. Volbou vhodných vzdělávacích strategií vytváříme prostor pro rozvoj klíčové kompetence komunikační a k učení i pro rozvoj logicko-matematické gramotnosti. 

Soubory:
Popis realizace a zadání pro žáky MAT-MAT-004-ZV5-011-Ciselne-skupiny.pdf Stáhnout
Licence: BY-NC-SA

Úroveň: Splněno

Popis:

Určí a zdůvodní všechny možnosti splňující více podmínek.

Pracuje s negací (nesplňuje danou podmínku).

Ilustrace

Krátký textový popis:

Řeší úlohy typu: 

Ve třídě je 20 žáků. Na florbal nebo tenis chodí 15 žáků. Na tenis chodí 8 žáků. Na florbal i na tenis chodí 2 žáci. Kolik žáků chodí pouze na florbal? Kolik žáků nehraje ani florbal, ani tenis? Kolik žáků nehraje tenis? Kolik žáků dělá pouze jeden sport?

Datum: 27. 10. 2025 19:25:12
Autor: Eva Nováková a Jana Duňková
Krátký textový popis:

Žáci na základě popisu umístění čísla/čísel v geometrických útvarech najdou čísla dané vlastnosti. Pracují zde s jednou, dvěma i třemi podmínkami. V některých případech pracují s negací. Následná hra je určena pro dva hráče. První si myslí některé číslo nebo čísla z obrázku. Úkolem druhého žáka je vypátrat, o které se jedná. Volbou vhodných vzdělávacích strategií vytváříme prostor pro rozvoj klíčové kompetence k učení, komunikační a k podnikavosti a pracovní. Aktivní zapojení žáků do vytváření rozmanitých zadání poskytuje prostor pro rozvoj logicko-matematické gramotnosti. 

Soubory:
Popis realizace a zadání pro žáky MAT-MAT-004-ZV5-011-Ciselna-geometrie.pdf Stáhnout
Licence: BY-NC-SA

Úroveň: Minimální doporučená úroveň

Popis:

Vyhledá prvky nebo skupiny prvků splňující dané podmínky.