Vyhledá všechny prvky nebo skupiny prvků, které splňují dané podmínky.
Úroveň: Na začátku
Popis:
určí a zdůvodní všechny možnosti splňující více podmínek
pracuje s negací (nesplňuje danou podmínku)
Ilustrace
Krátký textový popis:
Řeší úlohy typu:
Ve třídě je 20 žáků. Na florbal nebo tenis chodí 15 žáků. Na tenis chodí 8 žáků. Na florbal i na tenis chodí 2 žáci. Kolik žáků chodí pouze na florbal? Kolik žáků nehraje ani florbal, ani tenis? Kolik žáků nehraje tenis? Kolik žáků dělá pouze jeden sport?
Úroveň: Na cestě
Popis:
najde vhodný organizační princip pro danou situaci, který umožní najít výsledek
reprezentuje situaci vhodným způsobem, např. stromovým grafem
Ilustrace
Krátký textový popis:
Řeší úlohy typu:
Navrhni herní systém sportovního turnaje o 4 týmech, kde se každý utká s každým. Urči celkový počet utkání.
Úroveň: Splněno
Popis:
- Systematicky vypíše všechny možné výsledky (prostor elementárních jevů) pro situaci zahrnující jev složený ze dvou elementárních jevů, buď s vrácením vybraného předmětu do sady, nebo bez jeho vrácení.
Ilustrace
Krátký textový popis:
Řeší úlohy typu:
Vypište všechny možné výsledky, pokud vylosujeme jednu kuličku z pytlíku, ve kterém je 5 kuliček, a následně vylosujeme druhou kuličku poté, co jsme první kuličku vrátili do pytlíku.
Vypište všechny možné výsledky při náhodném výběru karty ze sady obsahující 1 žlutou, 1 modrou, 1 červenou a 1 zelenou kartu a následném výběru druhé karty bez vrácení první karty zpět do sady.
Martin bude házet korunou, dvoukorunou a pětikorunou. Na každé minci může padnout buď rub, nebo líc. Vypište všechny možné výsledky Martinova pokusu.
V krabici jsou tři bílé koule, čtyři červené a jedna černá. Náhodně vylosujeme dvojici koulí. Jaké jsou možné výsledky takového pokusu?
Úroveň: Minimální doporučená úroveň
Popis:
Vyhledá všechny prvky nebo skupiny prvků, které splňují dané jednoduché podmínky.