Popisuje kroky řešení matematických situací s oporou o matematické modely.
ZGM-MRF-000-ZV3-001

Komentář:
VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:
Učitelé plánují a integrují konkrétní projevy žáků pomocí učebních úloh, čímž aktivně podporují rozvoj základních gramotností žáků.
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
Komponenta: popis a formulace
- Popíše kroky svého postupu řešení matematické situace s využitím matematického modelu.
- Formuluje rozdíly mezi objekty nebo vzory dané matematické situace vlastními slovy.
Komponenta: dokazování správnosti matematických řešení
- Ověří platnost svého postupu s využitím osvojených znalostí a dovedností.
- Usiluje o vyjádření závěru svého postupu.
Komponenta: interpretace
- Identifikuje zjevné vzory nebo souvislosti v informacích vyplývajících z matematické situace.
- Prezentuje svým způsobem svůj postup.
Komponenta: užitečnost
- Vyhodnotí pomocí odpovědí na reflektivní otázky přínos řešení pomocí použitého matematického modelu.
- Reflektuje zažívanou radost při řešení matematické situace.