Popisuje kroky řešení matematických situací s oporou o matematické modely.

ZGM-MRF-000-ZV3-001
divider

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE UČITELE:

Učitelé plánují a integrují konkrétní projevy žáků pomocí učebních úloh, čímž aktivně podporují rozvoj základních gramotností žáků.

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

Komponenta: popis a formulace

  • Popíše kroky svého postupu řešení matematické situace s využitím matematického modelu. 
  • Formuluje rozdíly mezi objekty nebo vzory dané matematické situace vlastními slovy. 

Komponenta: dokazování správnosti matematických řešení

  • Ověří platnost svého postupu s využitím osvojených znalostí a dovedností. 
  • Usiluje o vyjádření závěru svého postupu.

Komponenta: interpretace

  • Identifikuje zjevné vzory nebo souvislosti v informacích vyplývajících z matematické situace.
  • Prezentuje svým způsobem svůj postup.

Komponenta: užitečnost

  • Vyhodnotí pomocí odpovědí na reflektivní otázky přínos řešení pomocí použitého matematického modelu.
  • Reflektuje zažívanou radost při řešení matematické situace.