Zvolená úroveň RVP ZŠS je ve stavu veřejné konzultace. Připomínky můžete zadat ve formuláři zde. Konzultace probíhá do 31. 3. 2025, poté budou připomínky vyhodnoceny.

Klíčová kompetence osobnostní a sociální I

divider

Klíčová kompetence Osobnostní a sociální vede k rozvoji žáka v jeho osobnostní rovině, a to především v rámci posilování vlastní pohody. Jejím předpokladem je, že žák umí adekvátním způsobem vyjádřit své vlastní potřeby a zároveň dokáže spolupracovat na utváření vlastní pohody. Kompetence přispívá k rozvoji žáka v jeho sociální rovině, tedy v rovině navazování a udržování vztahů s druhými lidmi, ať už ve školním prostředí či mimo něj. Žák se podílí na jednoduchých sociálních aktivitách, při kterých uplatňuje základní návyky společenského chování. Zároveň respektuje druhé osoby a rozlišuje nevhodné a rizikové chování. Rozvoj klíčové kompetence je vhodnou prevencí chování náročného na péči.  

K rozvoji klíčové kompetence dochází během všech činností a aktivit, ideálně v přirozených situacích každodenního života. Klíčová kompetence osobnostní a sociální je stěžejní kompetencí a její míra rozvoje ovlivňuje kvalitu života nejen samotného žáka, ale celé jeho rodiny. 

Klíčová kompetence Osobnostní a sociální je tvořena čtyřmi složkami: Resilience: odolávání obtížným situacím, Vlastní wellbeing, Empatie a porozumění druhýmBudování a udržování vztahů