Klíčové kompetence
Návrh Rámcového vzdělávacího programu pro základní školy speciální (RVP ZŠS) respektuje kompetenční pojetí kurikula a definuje osm klíčových kompetencí. Tyto kompetence jsou přizpůsobeny potřebám žáků základních škol speciálních a zahrnují pouze vybrané složky klíčových kompetencí z RVP pro základní vzdělávání. Jsou navrženy tak, aby byly pro tyto žáky dosažitelné a podporovaly jejich rozvoj v souladu s jejich možnostmi.
Očekávané výsledky učení jsou formulovány pro jednotlivé složky klíčových kompetencí následovně:
- Díl I: výsledky jsou stanoveny pro 6. a 10. ročník.
- Díl II: výsledky jsou stanoveny pro 10. ročník.
Tento přístup umožňuje postupné naplňování klíčových kompetencí v souladu s individuálními schopnostmi žáků a zajišťuje jejich propojení s ostatními složkami kurikula.