Klíčová kompetence osobnostní a sociální
Rozvíjením klíčové kompetence osobnostní a sociální žák posiluje pocit vlastní pohody. Rozvoj této klíčové kompetence napomáhá předcházet problémovému chování.
Jejím předpokladem je to, že žák umí adekvátním způsobem vyjádřit potřebu pomoci a zároveň dokáže přijímat podporu.
Další součástí klíčové kompetence je rozvoj žáka v jeho sociální rovině, tedy v rovině navazování a udržování vztahů s druhými osobami, ať už ve školním prostředí, či mimo něj. Žák se tedy podílí na jednoduchých sociálních aktivitách, při kterých uplatňuje základní návyky společenského chování. Zároveň respektuje druhé osoby a rozlišuje nevhodné a rizikové chování.
Míra rozvoje klíčové kompetence ovlivňuje kvalitu života nejen samotného žáka, ale celé jeho rodiny.
Klíčová kompetence osobnostní a sociální je tvořená třemi složkami: Vlastní wellbeing, Resilience: odolávání obtížným situacím a Budování a udržování zdravých vztahů.