Vyjádřit potřebu pomoci v obtížné situaci.

KSB-KOS-000-210-001

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE:

Učitel cíleně registruje situace, kdy žák potřebuje pomoc (např. zapnout zip, přinést pomůcku, otevřít láhev), a podporuje ho v tom, aby o ni požádal jednoduchým způsobem – slovem, gestem či jinou formou augmentativní a alternativní komunikace.

Představuje žákům symboly, fotografie nebo komunikační karty znázorňující žádost o pomoc a ve vhodném okamžiku je pobízí, aby ukázali na to, co aktuálně potřebují.

Nacvičuje se žáky jednoduché situace, ve kterých je potřeba požádat o pomoc.

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

  • Žák rozpozná, že potřebuje pomoc, a požádá o ni osobu, která stojí nejblíže, například použitím slov, gesta, piktogramu nebo jiného komunikačního prostředku k vyjádření své potřeby.
  • Na pomoc reaguje vyjádřením díků, a to verbálně či neverbálně. Reaguje také na druhou osobu, která mu pomáhá (např. podává potřebné věci, pozoruje, co druhý dělá, a opakuje jeho činnosti, případně přenáší věci společně s druhým).

Vazby na další očekávané výsledky učení