Upozornit vhodným způsobem na osobní problém.

KRB-KRP-000-210-001

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE 

Učitel využívá k nácviku řešení problémů momentální situaci (např. předmět spadlý na zem, vylitá voda) a učí žáky, jaký postup zvolit pro jejich vyřešení.

Dá žákům k dispozici vizuální pomůcky, jako jsou obrázky nebo komunikační karty, které jim pomáhají vyjádřit problémy neverbální formou.

Klade otázky typu „Co potřebuješ?“, „Co teď chceš?“, „Co ti mohu podat/přinést?“, „Co budeme dělat?“ a pobízí žáky k jednoduchým verbálním anebo neverbálním odpovědím.

Procvičuje se žáky gesta nebo jiné jednoduché neverbální projevy (např. zvednutí ruky, zamávání, gesto pro „prosím“, ukázání na část těla, která bolí) a povzbuzuje je, aby je v aktuálních situacích používali, když nastane problém (např. mám hlad, potřebuji na WC).

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

  • Žák zvedne ruku nebo jiným naučeným způsobem upozorní na nepohodlí (např. že je mu horko, zima nebo potřebuje na záchod).
  • Snaží se najít řešení situace (např. když je mu zima, naznačí učiteli nebo asistentovi, co potřebuje).
  • Aktivně vyhledává pomoc, když se necítí dobře nebo potřebuje pomoct.

Vazby na další očekávané výsledky učení