Osvojovat si základní hygienické a sebeobslužné dovednosti.

CKB-ROZ-001-210-006

Komentář:

Očekávaný výsledek učení významně přispívá k nácviku základních hygienických a sebeobslužných dovedností. Stanovením pravidelného režimu při výuce žák nacvičuje činnosti, které vedou k trvalým návykům v sebeobsluze a hygieně.

Příklady aktivit:

Žák si postupně osvojuje hygienické návyky pravidelným opakováním, např. každé ráno před vyučováním žák navštíví toaletu a je veden k tomu, aby si po jejím použití umyl ruce mýdlem. Před svačinou si opět umývá ruce.

Žák se učí vytáhnout si z aktovky svačinu a pití a nachystat si vše na lavici. Důležitá je sebeobsluha při stolování.

Žák při tělesné výchově nacvičuje převlékání. Při nácviku používá procesní schémata a správné řazení činností, tedy co se kdy dělá.

Učivo:

  • Sebeobslužné návyky
  • Hygienické návyky
  • Stravovací návyky

Vazby na další očekávané výsledky učení