Osvojovat si základní hygienické a sebeobslužné dovednosti.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení významně přispívá k nácviku základních hygienických a sebeobslužných dovedností. Stanovením pravidelného režimu při výuce žák nacvičuje činnosti, které vedou k trvalým návykům v sebeobsluze a hygieně.
Příklady aktivit:
Žák si postupně osvojuje hygienické návyky pravidelným opakováním, např. každé ráno před vyučováním žák navštíví toaletu a je veden k tomu, aby si po jejím použití umyl ruce mýdlem. Před svačinou si opět umývá ruce.
Žák se učí vytáhnout si z aktovky svačinu a pití a nachystat si vše na lavici. Důležitá je sebeobsluha při stolování.
Žák při tělesné výchově nacvičuje převlékání. Při nácviku používá procesní schémata a správné řazení činností, tedy co se kdy dělá.
Učivo:
- Sebeobslužné návyky
- Hygienické návyky
- Stravovací návyky