Usilovat o práci ve skupině, o společnou výtvarnou tvorbu.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na posílení schopnosti žáka spolupracovat ve skupině. Dále prohlubuje a upevňuje dobré vztahy mezi členy skupiny. Vede žáka k toleranci, spolupráci a vzájemné pomoci.
Žák sdílí své prožitky s ostatními. Spolupracuje s ostatními žáky ve třídě a hledá nejvhodnější prostředky a postupy k výtvarnému vyjádření. Žák se učí komunikovat ve skupině. Snaží se respektovat a dodržovat pravidla.
Příklady aktivit:
Žák se účastní skupinové malby na téma Příroda. Učitel rozdělí žáky do malých skupin. Každá skupina dostane část velkého plátna. Společně malují scenerii (např. les nebo louku) a při práci komunikují. Každý žák přispěje svým dílem a na závěr všichni prezentují svou část.
Učivo:
- Skupinová spolupráce zahrnující práci ve dvojicích nebo malých skupinách, s důrazem na uplatnění fantazie a představivosti při kreativním využívání materiálů
- Vnímání ostatních členů skupiny, pochopení jejich potřeb a reakcí a respektování dohodnutých pravidel během společné práce
- Kombinování různých technik a prezentace výsledků, podporující rozvoj týmového ducha a kreativního myšlení