Vyjadřovat jednoduchými výtvarnými prostředky své prožitky.

UKB-VYV-001-210-002

Komentář:

Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na vyjadřování vjemů, prožitků, pocitů a zkušeností žáka. Důraz je kladen na to, aby žák při své tvorbě aktivně využíval zrak, sluch a hmat.

Příklady aktivit:

Žák natře svou dlaň temperovou barvou a otiskne ji na papír – pro každého člena rodiny jeden otisk. Učitel mu pomáhá s výběrem barev a pojmenováním otisků. Aktivita podporuje práci s barvou, paměť i osobní vztah k tématu.

Žák maluje prsty jednoduché motivy (slunce, srdce, květiny) na velký arch papíru. Může si vybrat barvy podle nálady, učitel se ptá: „Jakou máš dnes náladu?“. Práce je přizpůsobena úrovni dovedností a přináší vizuálně výrazný výsledek.

Učivo:

  • Seznámení se s různými výtvarnými technikami, jako jsou kresba (tužka, pero, pastelky, křídy), malba (vodovky, tempery) a prostorová tvorba (práce s papírem, textiliemi, hlínou, modelínou)
  • Rozvoj dovedností v modelování a vytváření tvarů a objektů z materiálů, jako je modelína, hlína a papír
  • Experimentování s netradičními výtvarnými materiály a technikami a jejich kombinování, například kombinace malby a modelování, kresby a koláže
  • Práce se stavebnicemi pro konstrukci objektů a vytváření prostorových tvarů

Vazby na další očekávané výsledky učení