Sledovat soustředěně animovaný film.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na prožitky a postoje žáka ke zhlédnutému animovanému filmu. Tento výsledek učení může sloužit jako prostředek komunikace mezi žáky.
Žák je schopen za pomoci učitele vyjádřit podle svých schopností a možností své vnímání barev a tvarů.
Příklady aktivit:
Žák se účastní aktivity, při níž sleduje krátký animovaný film a soustředí se na barvy. Po zhlédnutí filmu si každý žák vybere jeden barevný papír nebo blok, který spojí s tím, co ve filmu viděl. Žák může barvu pouze ukázat nebo ji zaznamenat na papíře. Učitel žákům pomáhá propojit filmové zážitky s vybranou barvou, aniž by bylo nutné složitější slovní vyjadřování. Tato aktivita umožňuje žákům zprostředkovat jejich vjemy prostřednictvím barev.
Učivo:
- Výběr vhodných animovaných filmů přizpůsobených věkovým kategoriím žáků a jejich zájmům, s ohledem na úroveň porozumění
- Prožitky a postoje žáků k filmu, kde budou vyjadřovat své emocionální reakce (např. radost, smutek, strach) na základě sledovaného příběhu
- Výtvarné vyjádření pocitů a dojmů z filmu prostřednictvím různých výtvarných technik, jako je malba, kresba nebo koláž, s cílem ztvárnit prožitky spojené s filmovým zážitkem