Využívat své dovednosti pro vlastní tvorbu.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na vyjádření pocitů žáka. V rámci výuky je kladen důraz na to, aby žák získal základní a jednoduché dovednosti, které vedou k praktickým činnostem, jako je manipulace s různými nástroji a pomůckami.
Příklady aktivit:
Žák natiskne kmen štětcem a barevné listy tupuje houbičkou (červená, oranžová, žlutá). Pracuje podle vzoru a zvoleného formátu. Aktivita rozvíjí zrakové vnímání a umožňuje žákovi vyjádřit podzimní náladu jednoduchou technikou.
Žák maluje na papír vodovkami nebo temperou vodorovné nebo svislé pruhy podle vzoru učitele. Učí se správně držet štětec, namáčet ho do vody a barvy. Aktivita rozvíjí koordinaci ruky a pomáhá zvládat základní tahy.
Žák válečkem natře barvu na větší plochu papíru – třeba modrou oblohu nebo zelenou trávu. Pracuje podle pokynů: „Teď zleva doprava, teď shora dolů.“ Učí se rovnoměrně roztírat barvu a ovládat větší nástroj.
Učivo:
- Seznámení s různými výtvarnými technikami, jako jsou kresba, malba, grafika, koláž, modelování a frotáž, zaměřenými na vyjádření pocitů, nálad, prožitků a představ
- Praktické dovednosti spojené s manipulací s výtvarnými nástroji a materiály, včetně správného držení štětce, manipulace s barvami a použití nástrojů jako houbička nebo váleček
- Rozvoj jednoduchých výtvarných dovedností a technik, které podporují kreativní vyjádření a experimentování s různými objekty a materiály