Osvojovat a udržovat si stereotypy učení.
KUB-KKG-000-210-001
Komentář:
VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE:
Učitel pravidelně zařazuje stejné činnosti ve stejnou dobu a na stejném místě, čímž procvičuje rutinu.
Volí krátké a opakující se aktivity v neměnném pořadí a pravidelně je zařazuje do individuální práce se žáky.
Doprovází činnost vždy stejným slovem, gestem nebo zvukem.
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
- Žák rozpozná začátek známé činnosti a reaguje na ni.
- Vezme si potřebnou pomůcku, když mu ji někdo připomene.
- Dokáže dokončit činnost, pokud ji dělá opakovaně.
- Opakuje naučené postupy bez výrazné pomoci.
- Ví, co má dělat po určitém signálu (např. zvonek nebo písnička znamená „sednu si do lavice, začíná výuka“).
Vazby na další očekávané výsledky učení
Související
Klíčové kompetence
Vzdělávací oblasti
- CKB-REC-001-210-010 Podílet se na účelné práci s obrázkovou knihou v tištěné či elektronické podobě.
- CKB-ROZ-001-210-001 Poznávat nebo ukazovat části svého těla.
- CKB-ROZ-001-210-005 Vnímat prostor v nejbližším okolí a orientovat se v něm.
- CKB-ROZ-002-210-001 Soustředit se na určitou činnost.
- CSB-SMY-001-210-001 Koncentrovat pohled, uchopit předměty a manipulovat s nimi.
- CSB-SMY-001-210-003 Rozpoznat denní dobu podle činnosti, obrázku, schémat nebo s pomocí augmentativní a alternativní komunikace.
- CSB-SMY-001-210-005 Poznat, řadit, skládat a třídit předměty podle velikosti, obrysů, barevné a tvarové odlišnosti.
- CSB-SMY-001-210-006 Třídit obrázky, rozeznat reálné a vyobrazené předměty.
- CSB-SMY-002-210-002 Poznat podle hlasu osoby ze svého nejbližšího okolí.
- CSB-SMY-002-210-003 Rozpoznat, rozlišit a napodobit různé zvuky.
- CSB-SMY-003-210-001 Poznat hmatem velikost, tvar a povrch předmětů.
- CSB-SMY-003-210-002 Třídit předměty na základě hmatu – podle velikosti a tvaru, známé a neznámé.
- CSB-SMY-003-210-003 Rozlišit hmatem základní fyzikální vlastnosti předmětů.
- CSB-SMY-004-210-001 Vnímat prostor, rozlišit směrovou orientaci ve známém prostoru.
- CSB-SMY-004-210-002 Rozlišovat nahoře – dole, před – za, vedle.
- CSB-SMY-004-210-004 Orientovat se ve třídě, ve škole a svém nejbližším okolí.
- CSB-SMY-005-210-001 Rozlišit na základě praktické zkušenosti jednotlivé chutě.
- CSB-SMY-005-210-002 Poznat předměty, potraviny čichem podle vůně a pachů.
- CZB-TEV-001-210-012 Využívat vybrané speciálně kompenzační a korektivní techniky.
- CZB-TEV-001-210-013 Zvládat základní pohybové činnosti spojené s prostorovou orientací.