Rozlišit hmatem základní fyzikální vlastnosti předmětů.

CSB-SMY-003-210-003

Komentář:

Očekávaný výsledek učení rozvíjí u žáka schopnost porozumět okolí prostřednictvím poznání fyzikálních vlastností předmětů. Podporuje jeho orientaci v prostoru a zvyšuje bezpečnost při každodenních činnostech.

Příklady aktivity:

Žák se seznamuje s bezpečnými předměty s různou teplotou. Používá například chladné lžičky, dřevěné tyčinky nebo nádoby s vodou o různé teplotě. Přiřazuje předměty podle teploty – chladné, teplé.

Žák ukazuje dvojice předmětů s odlišnou teplotou a hledá shodné páry na základě hmatového vjemu.

Žák se dotýká různých materiálů v přírodě, jako jsou kameny nebo sluncem vyhřátý písek.

Žák vnímá teplotní rozdíly v reálném prostředí.

Žák manipuluje s potravinami o různých teplotách (např. studené ovoce z lednice nebo teplé pečivo).

Učivo:

  • Rozlišování fyzikálních vlastností předmětů

Vazby na další očekávané výsledky učení