Rozlišit hmatem základní fyzikální vlastnosti předmětů.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení rozvíjí u žáka schopnost porozumět okolí prostřednictvím poznání fyzikálních vlastností předmětů. Podporuje jeho orientaci v prostoru a zvyšuje bezpečnost při každodenních činnostech.
Příklady aktivity:
Žák se seznamuje s bezpečnými předměty s různou teplotou. Používá například chladné lžičky, dřevěné tyčinky nebo nádoby s vodou o různé teplotě. Přiřazuje předměty podle teploty – chladné, teplé.
Žák ukazuje dvojice předmětů s odlišnou teplotou a hledá shodné páry na základě hmatového vjemu.
Žák se dotýká různých materiálů v přírodě, jako jsou kameny nebo sluncem vyhřátý písek.
Žák vnímá teplotní rozdíly v reálném prostředí.
Žák manipuluje s potravinami o různých teplotách (např. studené ovoce z lednice nebo teplé pečivo).
Učivo:
- Rozlišování fyzikálních vlastností předmětů