Poznat hmatem velikost, tvar a povrch předmětů.
CSB-SMY-003-210-001
Komentář:
Očekávaný výsledek učení podporuje kognitivní, senzorický a emocionální rozvoj žáka. Posiluje a stimuluje senzorické funkce i citlivost, a tím usnadňuje provádění každodenních činností.
Příklady aktivit:
Žák využívá různorodé materiály (např. hmatové knihy s různými texturami a smyslové boxy naplněné předměty s odlišnými povrchy – hladké, drsné, měkké, tvrdé).
Žák je motivován prostřednictvím her – přiřazuje předměty se stejnou texturou nebo povrchem na odpovídající místo na stole a identifikuje předměty pomocí hmatu z neprůhledného sáčku.
Žák manipuluje s malými předměty – navléká korálky, pracuje s modelínou, skládá puzzle nebo si hraje s kinetickým pískem.
Učivo:
- Rozvíjení hmatové percepce
- Manipulace s předměty
- Úchopy a rozeznávání předmětů různých tvarů, velikostí, povrchů a materiálů