Poznat hmatem velikost, tvar a povrch předmětů.

CSB-SMY-003-210-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení podporuje kognitivní, senzorický a emocionální rozvoj žáka. Posiluje a stimuluje senzorické funkce i citlivost, a tím usnadňuje provádění každodenních činností.

Příklady aktivit:

Žák využívá různorodé materiály (např. hmatové knihy s různými texturami a smyslové boxy naplněné předměty s odlišnými povrchy – hladké, drsné, měkké, tvrdé). 

Žák je motivován prostřednictvím her – přiřazuje předměty se stejnou texturou nebo povrchem na odpovídající místo na stole a identifikuje předměty pomocí hmatu z neprůhledného sáčku. 

Žák manipuluje s malými předměty – navléká korálky, pracuje s modelínou, skládá puzzle nebo si hraje s kinetickým pískem.

Učivo:

  • Rozvíjení hmatové percepce
  • Manipulace s předměty
  • Úchopy a rozeznávání předmětů různých tvarů, velikostí, povrchů a materiálů

Vazby na další očekávané výsledky učení