Vnímat barvy, tvary a jejich odlišnosti.

UKB-VYV-002-210-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení přispívá k rozvoji vnímání, cítění a prožívání barev, tvarů a jejich odlišností.

Žák je schopen za pomoci učitele vyjádřit podle svých schopností a možností své vnímání barev a tvarů.

Příklady aktivit:

Žák experimentuje s barvami na papíře. Dostane listy papíru a různé výtvarné nástroje, jako jsou tužky, pastelky, křídy, houbičky a vodové barvy. Cílem je experimentovat s barvami, malovat různé tvary, střídat techniky.

Učivo:

  • Práce se základními barvami (červená, modrá, žlutá) a experimentování s malbou a kresbou pomocí různých technik
  • Netradiční výtvarné techniky, jako je malba na fólii, otisky objektů, práce s texturami a experimenty s barvami, včetně míchání, vytváření odstínů a kombinování různých malířských technik
  • Kresba rukama (prsty, dlaní) a použití nástrojů, jako jsou tužky, pastelky, voskovky, křídy či houbička pro jemné efekty
  • Malba akvarelem a temperou, s důrazem na experimentování s rozředěním barev a jejich kombinacemi
  • Porovnávání tvarů a střídání technik pro dosažení různých vizuálních efektů

Vazby na další očekávané výsledky učení