Vnímat různé podněty a reagovat na ně.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na vnímání a rozpoznávání různých podnětů v žákově okolí, jako je například identifikace známých osob nebo oblíbených předmětů. Žák se postupně seznamuje s různými činnostmi, předměty a zvířaty prostřednictvím obrázků, modelů i reálných předmětů. Osvojuje si dovednost adekvátně reagovat na danou situaci, a tím zlepšovat interakci s okolím.
Příklady aktivit:
Žák si z krabice vybírá jeden z předmětů (např. lžíci, míč, plyšové zvíře), pojmenuje ho nebo ukáže na odpovídající obrázek a poté ho přiřadí ke známé činnosti (např. jíme, hrajeme si, mazlíme se). Aktivita podporuje rozvoj vnímání, porozumění situacím a schopnost reagovat na známé podněty v běžném životě.
Učivo:
Poznávání různých činností:
- na obrázcích
- na modelech
- ve skutečnosti