Reagovat na své jméno, na oslovení, na zavolání.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení rozvíjí u žáků vnímání hlasu druhé osoby, uvědomění si vlastní osoby a vede ke zlepšení sluchové pozornosti.
Příklady aktivit:
Žák si pomocí soustředěného nácviku reakce na své jméno uvědomuje vlastní osobu.
Žák opakuje své jméno a spojuje sluchový podnět s vizuálním podnětem – vlastní fotografií, obrázkem či piktogramem.
Žák využívá jednoduchá říkadla, která doprovází pohybem, rytmizací, tleskáním nebo dupáním.
Žák při vyslovení vlastního jména navazuje oční kontakt.
Žák rozeznává jasná gesta, která upoutají jeho pozornost.
Žák při vyslovení jména posiluje asociaci dotekem na rameno nebo ruku. Tuto dovednost si upevňuje častým opakováním oslovení.
Žák reakcí na své jméno poskytuje pozitivní zpětnou vazbu na pochvalu či odměnu.
Učivo:
- Nácvik soustředěného sluchového vnímání pomocí oslovení
- Nácvik zvukové podoby svého jména