Rozlišit zvuky spojené s denním životem a nebát se nepříjemných zvuků.

CSB-SMY-002-210-004

Komentář:

Očekávaný výsledek učení vede k upevnění sluchové paměti a rozvoji dalších psychických funkcí. Směřuje k získávání zkušeností spojených s emocionální odezvou.

Příklady aktivit:

Žák postupuje od rozeznávání stacionárního zdroje zvuku k pohybujícím se zdrojům.

Žák začíná rozlišovat zvuky v nehlučném a klidném prostředí a postupně se učí zvládat prostředí hlučnější. 

Žák si zvyká na různá zvuková pozadí a upevňuje si sluchovou paměť.

Žák spojuje zvuky spojené s denním životem se zrakovou oporou prostřednictvím předmětů nebo obrázků.

Žák využívá poslech různých rytmických struktur (např. tlukot srdce, hlasy ptáků nebo šum moře). 

Žák při rozlišování zvuků používá různé hudební i nehudební zvuky.

Žák rozeznává zvukové expozice příjemné (např. šumění listí) i nepříjemné (např. náhlé hlasité zvuky nebo siréna).

Žák zapojuje jednoduché hudební nástroje a prvky muzikoterapie, které mu pomáhají vnímat a reagovat na různé zvuky v bezpečném prostředí (např. poslech deště spojuje s obrázkem deště nebo pocítí poklep prstů na ruce jako dopadající kapky).

Učivo:

  • Básničky a rýmovačky
  • Ozvěny
  • Rytmizace

Rozlišování zvuků vyskytujících se v běžném denním životě a v přírodě:

  • Denní zvuky
  • Hlasy zvířat
  • Zpěv ptáků

Vazby na další očekávané výsledky učení