Dát najevo své pocity.

CKB-ROZ-001-210-008

Komentář:

Očekávaný výsledek učení vede žáka k rozvoji efektivní komunikace a emočního vyjádření v bezpečném a podporujícím prostředí. Žák se učí vyjadřovat příjemné či nepříjemné pocity, svůj postoj projevovat souhlasem nebo nesouhlasem. Učitel žáka vede k dovednosti signalizovat své potřeby. 

Příklady aktivit:

Žákovi jsou představeny situace, které vedou k interakci s učitelem.

Žák pomocí augmentativní a alternativní komunikace reaguje na své potřeby.

Žák vnímá představené objekty zájmu (např. pochutina, hračka, činnost), následně učitel rozvíjí u žáka komunikační dovednost vyjádřit tyto potřeby. Prostřednictvím fotografie nebo stylizovaného obrázku žák ukazuje komunikačnímu partnerovi svou potřebu.

Učivo:

Vytváření klidného a přátelského prostředí

Činnosti navozující spokojenost v interakci

Chápání základních pojmů: 

  • ano/ne
  • chci/nechci
  • smím/nesmím
  • pojmy: hlad, žízeň, teplo, zima
  • vyjadřování pomocí alternativní komunikace

Vazby na další očekávané výsledky učení