Dát najevo své pocity.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení vede žáka k rozvoji efektivní komunikace a emočního vyjádření v bezpečném a podporujícím prostředí. Žák se učí vyjadřovat příjemné či nepříjemné pocity, svůj postoj projevovat souhlasem nebo nesouhlasem. Učitel žáka vede k dovednosti signalizovat své potřeby.
Příklady aktivit:
Žákovi jsou představeny situace, které vedou k interakci s učitelem.
Žák pomocí augmentativní a alternativní komunikace reaguje na své potřeby.
Žák vnímá představené objekty zájmu (např. pochutina, hračka, činnost), následně učitel rozvíjí u žáka komunikační dovednost vyjádřit tyto potřeby. Prostřednictvím fotografie nebo stylizovaného obrázku žák ukazuje komunikačnímu partnerovi svou potřebu.
Učivo:
Vytváření klidného a přátelského prostředí
Činnosti navozující spokojenost v interakci
Chápání základních pojmů:
- ano/ne
- chci/nechci
- smím/nesmím
- pojmy: hlad, žízeň, teplo, zima
- vyjadřování pomocí alternativní komunikace