Poznat předměty, potraviny čichem podle vůně a pachů.

CSB-SMY-005-210-002

Komentář:

Očekávaný výsledek učení přispívá k rozvoji čichové zkušenosti a paměti. 

Příklady aktivit:

Žák prakticky poznává a rozlišuje různé vůně a pachy (libé i nelibé). Na základě vůně a pachu identifikuje potraviny. Čichá k čerstvým surovinám (např. bylinkám, ovoci nebo koření). Používá jasně odlišné vůně (např. pomeranč – sladká, ocet – kyselá).

Žák spojuje vůně s vizuálním a hmatovým vjemem, využívá obrázky, reálné předměty a kartičky s vůněmi. Potraviny zkoumá hmatem a poznává jejich strukturu.

Žák hádá vůni se zavázanýma očima nebo přiřazuje vůni k obrázkům.

Žák se zapojuje do přípravy jídla a spojuje vůně s konkrétní aktivitou (např. vůně při pečení).

Žák opakuje a posiluje asociace, spojuje vůni s jednoduchým slovem nebo neverbálním vyjádřením. Pravidelně pracuje se stejnými potravinami a rozeznává extrémní kontrasty (např. vanilka – cibule).

Učivo:

  • Rozvoj čichové percepce
  • Rozvoj správného dýchání
  • Specifické vůně potravin
  • Libé a nelibé pachy

Vazby na další očekávané výsledky učení