Dodržovat základní pravidla chování při stolování.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení rozvíjí schopnost společného stolování žáků v jídelně a následně bezproblémové stolování v domácím prostředí i na veřejnosti. Učitel učí žáka pravidlům chování při stolování, dbá na to, aby žák setrval při jídle na určeném místě a podle svých možností účelně používal lžíci nebo příbor. Učitel podporuje dodržování hygieny při jídle a vede žáka k tomu, aby vhodným způsobem upozornil na jídlo, které nejí, nebo požádal o přídavek.
Příklady aktivit:
Žák připravuje talíře a příbory na stůl a po jídle odnáší nádobí na určené místo.
Žák nabírá přiměřené množství pokrmu a při rozdělování jídla bere ohled i na druhé.
Žák pomáhá při úklidu stolu nebo utírání vylitého jídla či nápoje.
Učivo:
- Příprava stolu na stolování
- Úklid stolu po stolování
- Vhodné chování během stolování