Dodržovat základní pravidla chování při stolování.

CPB-PRC-006-210-003

Komentář:

Očekávaný výsledek učení rozvíjí schopnost společného stolování žáků v jídelně a následně bezproblémové stolování v domácím prostředí i na veřejnosti. Učitel učí žáka pravidlům chování při stolování, dbá na to, aby žák setrval při jídle na určeném místě a podle svých možností účelně používal lžíci nebo příbor. Učitel podporuje dodržování hygieny při jídle a vede žáka k tomu, aby vhodným způsobem upozornil na jídlo, které nejí, nebo požádal o přídavek.

Příklady aktivit:

Žák připravuje talíře a příbory na stůl a po jídle odnáší nádobí na určené místo. 

Žák nabírá přiměřené množství pokrmu a při rozdělování jídla bere ohled i na druhé.

Žák pomáhá při úklidu stolu nebo utírání vylitého jídla či nápoje. 

Učivo:

  • Příprava stolu na stolování
  • Úklid stolu po stolování
  • Vhodné chování během stolování

Vazby na další očekávané výsledky učení