Rozlišit na základě praktické zkušenosti jednotlivé chutě.

CSB-SMY-005-210-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení přispívá k rozvoji chuťové zkušenosti a paměti.

Příklady aktivit:

Žák prakticky poznává a rozlišuje různé chutě (sladké, slané, kyselé a hořké) v různých vzorcích potravin. Chutě přiřazuje k reálným potravinám. Používá potraviny jako cukr, sůl, citron a grepová kůra. Ochutnávku pravidelně opakuje.

Žák spojuje chuť s vizuální a hmatovou zkušeností. Používá barevné označení pro každou chuť (např. žlutá – kyselé) nebo gesta (např. palec nahoru pro sladké, zamračený obličej pro hořké). Chuť spojuje s konkrétní osobní zkušeností (např. dort na oslavě – sladká).

Žák hádá, co ochutnává, a poté ukáže na předmět či obrázek.

Učivo:

  • Poznávání a rozlišování základních chutí
  • Rozlišování chutí potravin, ovoce, zeleniny a nápojů

Vazby na další očekávané výsledky učení