Rozlišit na základě praktické zkušenosti jednotlivé chutě.
CSB-SMY-005-210-001
Komentář:
Očekávaný výsledek učení přispívá k rozvoji chuťové zkušenosti a paměti.
Příklady aktivit:
Žák prakticky poznává a rozlišuje různé chutě (sladké, slané, kyselé a hořké) v různých vzorcích potravin. Chutě přiřazuje k reálným potravinám. Používá potraviny jako cukr, sůl, citron a grepová kůra. Ochutnávku pravidelně opakuje.
Žák spojuje chuť s vizuální a hmatovou zkušeností. Používá barevné označení pro každou chuť (např. žlutá – kyselé) nebo gesta (např. palec nahoru pro sladké, zamračený obličej pro hořké). Chuť spojuje s konkrétní osobní zkušeností (např. dort na oslavě – sladká).
Žák hádá, co ochutnává, a poté ukáže na předmět či obrázek.
Učivo:
- Poznávání a rozlišování základních chutí
- Rozlišování chutí potravin, ovoce, zeleniny a nápojů