Podílet se na přípravě jednoduchých pokrmů v souladu se zásadami zdravé výživy.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na základní dovednosti v oblasti přípravy pokrmů. Učitel vede žáka k osvojení jednoduchých praktických úkonů, jako je rozšroubování PET láhve a nalití nápoje do sklenice, přinesení potraviny z lednice, otevření kelímku s jogurtem nebo pomazánkou a namazání pečiva. Postupně učitel pomáhá žákovi spojit tyto dílčí úkony do komplexnější činnosti (např. přípravy obloženého chleba). Tento přístup významně podporuje rozvoj samostatnosti žáka v praktických dovednostech každodenního života.
Příklady aktivit:
Žák samostatně rozbaluje svoji svačinu ve škole, otevře láhev s pitím, kelímek s víčkem, balené sušenky, oloupe ovoce a otevře sáček.
Žák nalévá nápoj do hrnku.
Žák spolupracuje při ohřívání pokrmu nebo nápoje v mikrovlnné troubě.
Žák rozlišuje zdravé a nezdravé potraviny a podílí se na přípravě zdravých pokrmů.
Žák podle svých možností chystá ovoce a zeleninu na přípravu pomazánky nebo salátu a spolupracuje při jejich přípravě a servírování.
Žák maže pomazánku na pečivo.
Žák dodržuje hygienická pravidla – pečlivě si myje ruce, omývá a čistí používané ovoce a zeleninu.
Učivo:
- Příprava studených a teplých nápojů
- Příprava jednoduchých pokrmů