Mít osvojené klíčové pracovní návyky.

CPB-PRC-007-210-002

Komentář:

Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na osvojení a dodržování klíčových pracovních návyků při sebeobslužných dovednostech, při práci s technickými materiály, při konstrukčních a pěstitelských pracích a pracích v domácnosti. Učitel vede žáka k osvojování pracovních návyků postupně, od základních ke složitějším. Neusiluje o dosažení co nejvyšší úrovně návyků, ale o co největší míru samostatnosti žáka při dodržování klíčových pracovních postupů. Nácvik probíhá přímo v rámci praktických činností, při kterých žák dané aktivity aktivně vykonává.

Příklady aktivit:

Žák se orientuje v zadaném úkolu, soustředí se na práci přiměřené náročnosti a úkol dokončí.

Žák podle vizuální podpory (např. podle fotografií) si nachystá potřebné pomůcky na pracovní plochu.

Žák po dokončení činnosti provede základní úklid a uloží použité suroviny nebo pomůcky na určené místo (např. uklidí zbylé máslo do lednice a utře stůl).

Učivo:

  • Příprava pomůcek, nářadí, nástrojů
  • Udržování pořádku na pracovní ploše
  • Úklid pracovní plochy
  • Úklid pomůcek, nářadí, nástrojů
  • Dokončení práce
  • Práce podle vzoru za využití pracovních a procesuálních schémat, fotografických a obrázkových návodů

Vazby na další očekávané výsledky učení