Mít osvojené klíčové pracovní návyky.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na osvojení a dodržování klíčových pracovních návyků při sebeobslužných dovednostech, při práci s technickými materiály, při konstrukčních a pěstitelských pracích a pracích v domácnosti. Učitel vede žáka k osvojování pracovních návyků postupně, od základních ke složitějším. Neusiluje o dosažení co nejvyšší úrovně návyků, ale o co největší míru samostatnosti žáka při dodržování klíčových pracovních postupů. Nácvik probíhá přímo v rámci praktických činností, při kterých žák dané aktivity aktivně vykonává.
Příklady aktivit:
Žák se orientuje v zadaném úkolu, soustředí se na práci přiměřené náročnosti a úkol dokončí.
Žák podle vizuální podpory (např. podle fotografií) si nachystá potřebné pomůcky na pracovní plochu.
Žák po dokončení činnosti provede základní úklid a uloží použité suroviny nebo pomůcky na určené místo (např. uklidí zbylé máslo do lednice a utře stůl).
Učivo:
- Příprava pomůcek, nářadí, nástrojů
- Udržování pořádku na pracovní ploše
- Úklid pracovní plochy
- Úklid pomůcek, nářadí, nástrojů
- Dokončení práce
- Práce podle vzoru za využití pracovních a procesuálních schémat, fotografických a obrázkových návodů