Zvládat základní dovednosti a činnosti při práci s jednoduchými stavebnicemi a konstrukčními hrami.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na více oblastí. Vede žáka k rozvoji jemné motoriky, k porozumění přímým souvislostem mezi pracovními úkony a k prožitku úspěchu z dokončené práce. Učitel podporuje žáka v dokončování úkolů, samostatném rozhodování v dílčích krocích (např. volba barvy) a v postupném zdokonalování se v manipulaci s díly a součástkami.
Příklady aktivit:
Žák pracuje s dopomocí, názornou nebo grafickou předlohou (fotografií či obrázkem) a při opakování či podobných zadáních částečně i samostatně.
Žák zvládne demontáž vlastního jednoduchého výrobku a opětovné uložení dílů do krabice. Kromě stavebnic manipuluje i s předměty denní potřeby.
Žák sestaví plošný obrazec podle předlohy a při opakování zvládne i vyšší náročnost.
Žák pracuje s různými typy stavebnic – plošnými, prostorovými i konstrukčními, přestože některé upřednostňuje.
Žák propojuje díly různými způsoby podle typu stavebnice – stiskem spoje, lepením, skládáním nebo magnetem.
Žák si osvojuje dovednosti spojené nejen s konstrukčními činnostmi, ale i s praktickým životem (např. šroubování uzávěrů krémů a zubní pasty nebo skládání krabic se stavebnicemi do police).
Učivo:
Montáž a demontáž
Manipulace s jednoduchými předměty
Stavebnice:
- plošné
- prostorové
- konstrukční