Zvládat základní dovednosti a činnosti při práci s jednoduchými stavebnicemi a konstrukčními hrami.

CPB-PRC-004-210-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na více oblastí. Vede žáka k rozvoji jemné motoriky, k porozumění přímým souvislostem mezi pracovními úkony a k prožitku úspěchu z dokončené práce. Učitel podporuje žáka v dokončování úkolů, samostatném rozhodování v dílčích krocích (např. volba barvy) a v postupném zdokonalování se v manipulaci s díly a součástkami. 

Příklady aktivit:

Žák pracuje s dopomocí, názornou nebo grafickou předlohou (fotografií či obrázkem) a při opakování či podobných zadáních částečně i samostatně.

Žák zvládne demontáž vlastního jednoduchého výrobku a opětovné uložení dílů do krabice. Kromě stavebnic manipuluje i s předměty denní potřeby.

Žák sestaví plošný obrazec podle předlohy a při opakování zvládne i vyšší náročnost.

Žák pracuje s různými typy stavebnic – plošnými, prostorovými i konstrukčními, přestože některé upřednostňuje.

Žák propojuje díly různými způsoby podle typu stavebnice – stiskem spoje, lepením, skládáním nebo magnetem. 

Žák si osvojuje dovednosti spojené nejen s konstrukčními činnostmi, ale i s praktickým životem (např. šroubování uzávěrů krémů a zubní pasty nebo skládání krabic se stavebnicemi do police).

Učivo:

Montáž a demontáž

Manipulace s jednoduchými předměty 

Stavebnice:

  • plošné
  • prostorové
  • konstrukční

Vazby na další očekávané výsledky učení