Zvládat jednotlivé kroky při realizaci opakovaných aktivit.

KPB-KPP-000-210-001

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE:

Učitel předvádí správný postup určité aktivity (např. oblékání, příprava na jídlo, úklid) a žáci ho napodobují.

Připravuje pro žáky procesuální schémata, např. ve formě fotografií nebo obrázků, která znázorňují jednotlivé kroky činností, jež mají žáci právě vykonávat. Pobízí je, aby vizualizace sledovali a postupovali podle nich.

Zpočátku učitel žáky pobízí verbálně nebo neverbálně k postupnému vykonávání úkonů, své instrukce postupně omezuje a podporuje žáky v tom, aby si postup vybavili sami.

Pravidelně začleňuje opakované aktivity do denního programu (např. ranní příprava, úklid pomůcek), aby si je žáci osvojili a vykonávali je s rostoucí jistotou.

Využívá multisenzorické podněty k upoutání pozornosti a lepšímu zapamatování jednotlivých kroků (např. zvukové signály při změně úkonu).

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

  • Žák s dopomocí učitele rozpoznává jednotlivé kroky činnosti a reaguje na vizuální nebo slovní podněty k jejich provedení.
  • Postupně, s dopomocí učitele nebo za asistence při pohybu, vykonává každodenní činnosti ve stanoveném pořadí.
  • S podporou si pamatuje jednoduchou sekvenci kroků.
  • Využívá s dopomocí učitele vizualizace postupů k usnadnění práce, zejména tehdy, když si nepamatuje správný postup řešení.
  • Dává najevo žádost o pomoc, pokud neví, jak v úkolu dále pokračovat.

Vazby na další očekávané výsledky učení