Napodobovat pohybové činnosti doprovázené jednoduchým hudebním či rytmickým doprovodem.

CZB-TEV-001-210-005

Komentář:

Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na zlepšení rytmického cítění, koordinace, motoriky a celkové pohybové obratnosti prostřednictvím pohybových aktivit s hudebním nebo rytmickým doprovodem. Žák si postupně osvojuje pohybové aktivity nápodobou a vnímáním doprovodu. Hudba a rytmus mu slouží jako vodítko pro improvizovaný tanec, rozcvičky a rytmická cvičení. Osvojuje si koordinované pohyby těla a pohybové sekvence zahrnující skákání, otočky a běh. Snaží o postupné zdokonalování nacvičovaných pohybů.

Příklady aktivit:

Žák v rámci rytmických cvičení reaguje pohybem na jednoduché dětské říkanky a písničky (např. Hlava, ramena nebo Leze žába po žebříku). 

Žák prožívá pohyb v rytmu hudby prostřednictvím jednoduchých tanečků (např. Pásla ovečky, Rafaela stonožka nebo Červený šátečku).

Učivo:

  • Rytmická cvičení
  • Vyjádření rytmu pohybem
  • Jednoduché tanečky
  • Rytmické a kondiční formy cvičení s hudbou
  • Cvičení s rytmickým doprovodem

Vazby na další očekávané výsledky učení