Napodobovat pohybové činnosti doprovázené jednoduchým hudebním či rytmickým doprovodem.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na zlepšení rytmického cítění, koordinace, motoriky a celkové pohybové obratnosti prostřednictvím pohybových aktivit s hudebním nebo rytmickým doprovodem. Žák si postupně osvojuje pohybové aktivity nápodobou a vnímáním doprovodu. Hudba a rytmus mu slouží jako vodítko pro improvizovaný tanec, rozcvičky a rytmická cvičení. Osvojuje si koordinované pohyby těla a pohybové sekvence zahrnující skákání, otočky a běh. Snaží o postupné zdokonalování nacvičovaných pohybů.
Příklady aktivit:
Žák v rámci rytmických cvičení reaguje pohybem na jednoduché dětské říkanky a písničky (např. Hlava, ramena nebo Leze žába po žebříku).
Žák prožívá pohyb v rytmu hudby prostřednictvím jednoduchých tanečků (např. Pásla ovečky, Rafaela stonožka nebo Červený šátečku).
Učivo:
- Rytmická cvičení
- Vyjádření rytmu pohybem
- Jednoduché tanečky
- Rytmické a kondiční formy cvičení s hudbou
- Cvičení s rytmickým doprovodem