Uplatňovat jednoduché pohybové dovednosti v individuálních a skupinových činnostech.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na rozvoj pohybového režimu žáka s přihlédnutím ke specifikům jeho zdravotního postižení. Žák se podle pokynů učitele nebo pomocí nápodoby snaží provádět pohybové činnosti správně a v souladu se svými individuálními možnostmi. Postupně si osvojuje pravidla pohybových her a cvičení, včetně motivačních a napodobivých her, a učí se pracovat s tradičním i netradičním náčiním. Dále se seznamuje s pravidly bezpečnosti při turistice a pobytu v přírodě, aktivně se zapojuje do vycházek a osvojuje si dovednosti spojené s pohybem v terénu.
Příklady aktivit:
Žák se účastní her, jako jsou například: Na barvičky, Na medvěda (honička) nebo hra s obručemi, které představují domečky a slouží jako pohybová reakce na hudbu.
Učivo:
- Pohybový režim
- Pohybové činnosti s ohledem na zdravotní postižení
- Motivační a pohybové hry nápodobou
- Pohybová cvičení s tradičním náčiním
- Pohybová cvičení s netradičním náčiním
- Turistika a pobyt v přírodě
- Vycházky