Účastnit se aplikovaných pohybových aktivit podle aktuálního zdravotního stavu.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na rozvíjení aktivního pohybu a zlepšení pohybových dovedností. Žák se učí nácvik chůze s oporou nebo s dopomocí a postupně se zaměřuje na zvyšování samostatnosti v pohybu. Zapojuje se postupně do rehabilitačních cvičení, která podporují správnou chůzi a celkový rozvoj pohybových schopností. Žák se dále seznamuje s aktivitami zaměřenými na rozvoj sluchového, zrakového a taktilního vnímání, které jsou důležité pro koordinaci a vnímání okolí. Manipulace s drobným náčiním podporuje jemnou motoriku a rozvíjí schopnost přesné koordinace pohybů.
Příklady aktivit:
Žák rozvíjí aktivní pohyb v různých situacích a s různými pomůckami (např. s rehabilitační káčou, která pomáhá posilovat břišní a zádové svalstvo).
Žák dále rozvíjí sluchové a taktilní vnímání pomocí rezonanční zvukové kolébky.
Žák spolupracuje při relaxačních masážích s použitím jemných materiálů i při stimulačních masážích s použitím kartáče.
Žák se zapojuje do rozvoje hybnosti různých častí těla (např. dlaní a prstů) při říkance Každá ruka má prstíčky.
Učivo:
- Rozvoj sluchového vnímání
- Rozvoj zrakového vnímání
- Rozvoj taktilního vnímání
- Manipulace s drobným náčiním
Rozvíjení aktivního pohybu:
- nácvik chůze s oporou
- nácvik chůze s dopomocí
- samostatný pohyb
Masáže:
- zklidňující masáže
- povzbuzující masáže
- somatická stimulace obličeje
- orofaciální stimulace
Jemná motorika:
- cvičení prstů, dlaní a pěstí