Účastnit se aplikovaných pohybových aktivit podle aktuálního zdravotního stavu.

CZB-TEV-001-210-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na rozvíjení aktivního pohybu a zlepšení pohybových dovedností. Žák se učí nácvik chůze s oporou nebo s dopomocí a postupně se zaměřuje na zvyšování samostatnosti v pohybu. Zapojuje se postupně do rehabilitačních cvičení, která podporují správnou chůzi a celkový rozvoj pohybových schopností. Žák se dále seznamuje s aktivitami zaměřenými na rozvoj sluchového, zrakového a taktilního vnímání, které jsou důležité pro koordinaci a vnímání okolí. Manipulace s drobným náčiním podporuje jemnou motoriku a rozvíjí schopnost přesné koordinace pohybů.

Příklady aktivit:

Žák rozvíjí aktivní pohyb v různých situacích a s různými pomůckami (např. s rehabilitační káčou, která pomáhá posilovat břišní a zádové svalstvo).

Žák dále rozvíjí sluchové a taktilní vnímání pomocí rezonanční zvukové kolébky. 

Žák spolupracuje při relaxačních masážích s použitím jemných materiálů i při stimulačních masážích s použitím kartáče.

Žák se zapojuje do rozvoje hybnosti různých častí těla (např. dlaní a prstů) při říkance Každá ruka má prstíčky.

Učivo:

  • Rozvoj sluchového vnímání
  • Rozvoj zrakového vnímání
  • Rozvoj taktilního vnímání
  • Manipulace s drobným náčiním

Rozvíjení aktivního pohybu:

  • nácvik chůze s oporou
  • nácvik chůze s dopomocí
  • samostatný pohyb

Masáže:

  • zklidňující masáže
  • povzbuzující masáže
  • somatická stimulace obličeje
  • orofaciální stimulace

Jemná motorika:

  • cvičení prstů, dlaní a pěstí

Vazby na další očekávané výsledky učení