Využívat vybrané speciálně kompenzační a korektivní techniky.

CZB-TEV-001-210-012

Komentář:

Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na rozvoj rehabilitačních cvičení a alternativních forem terapie podle možností školy a individuálních potřeb žáků. Žák se seznamuje s různými terapeutickými metodami, jako je zooterapie (např. canisterapie, hiporehabilitace, felinoterapie), a učí se vnímat podněty z těchto terapií. Postupně se zapojuje do terapií ve vířivce a do uvolňovacích cvičení, které podporují relaxaci a regeneraci těla. Žák se učí vnímat a příjímat techniky uvolňování spasmů a rozvíjí své dovednosti prostřednictvím psychomotorických her a cvičení, včetně míčkování, bazální stimulace či HANDLE přístupu. Tyto aktivity pomáhají zlepšovat pohybovou koordinaci, vnímání těla a celkovou pohodu.

Příklady aktivit:

Žák se účastní psychomotorických her s různými pomůckami. Hraje si s víčky, například formou sběru korálků, využívá papír k tvorbě koulí a házení papírovými koulemi. Zapojuje se také do her s padákem, kdy chodí po padáku, vytváří s ním vlnění nebo se pod něj schovává.

Učivo:

Rehabilitační cvičení

Alternativní formy terapie podle možností školy a žáků:

  • zooterapie
  • canisterapie
  • hiporehabilitace
  • felinoterapie
  • terapie ve vířivce
  • uvolňovací cvičení
  • uvolňování spasmů
  • psychomotorické hry a cvičení
  • míčkování
  • bazální stimulace
  • HANDLE přístup

Vazby na další očekávané výsledky učení