Využívat vybrané speciálně kompenzační a korektivní techniky.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na rozvoj rehabilitačních cvičení a alternativních forem terapie podle možností školy a individuálních potřeb žáků. Žák se seznamuje s různými terapeutickými metodami, jako je zooterapie (např. canisterapie, hiporehabilitace, felinoterapie), a učí se vnímat podněty z těchto terapií. Postupně se zapojuje do terapií ve vířivce a do uvolňovacích cvičení, které podporují relaxaci a regeneraci těla. Žák se učí vnímat a příjímat techniky uvolňování spasmů a rozvíjí své dovednosti prostřednictvím psychomotorických her a cvičení, včetně míčkování, bazální stimulace či HANDLE přístupu. Tyto aktivity pomáhají zlepšovat pohybovou koordinaci, vnímání těla a celkovou pohodu.
Příklady aktivit:
Žák se účastní psychomotorických her s různými pomůckami. Hraje si s víčky, například formou sběru korálků, využívá papír k tvorbě koulí a házení papírovými koulemi. Zapojuje se také do her s padákem, kdy chodí po padáku, vytváří s ním vlnění nebo se pod něj schovává.
Učivo:
Rehabilitační cvičení
Alternativní formy terapie podle možností školy a žáků:
- zooterapie
- canisterapie
- hiporehabilitace
- felinoterapie
- terapie ve vířivce
- uvolňovací cvičení
- uvolňování spasmů
- psychomotorické hry a cvičení
- míčkování
- bazální stimulace
- HANDLE přístup