Provádět uvolňovací cvičení.
Komentář:
Očekávaný výsledek učení předchází nácviku držení psacího náčiní a úchopu předmětu a měl by být průběžně pravidelně zařazován do denních aktivit. Rozvoj grafomotorických schopností má na žáka kladný vliv – může snižovat znevýhodnění při vlastním vyjadřování a zlepšuje jeho dovednost vizuomotorické koordinace. Součástí aktivit jsou také uvolňovací cvičení celého těla, paží, zápěstí a prstů.
Příklady aktivit:
Žák při uvolňování paží cvičí pohyby celého těla za doprovodu hudby nebo říkanek. Cvičení provádí nejprve jednou rukou, poté druhou rukou a nakonec oběma současně.
- Motýl – mávání pažemi
- Kolo, kolo mlýnský – kroužení pažemi
- Sed do dřepu (s případnou dopomocí)
- Zvednout ruku a zamávat
- Zvednout ruku a zaťukat
- Zvednout ruku a zamíchat
Při uvolňování zápěstí se provádí kroužení zápěstím – nejprve jedním, poté druhým a nakonec oběma zároveň.
I tato cvičení jsou doprovázena říkankami nebo hudbou.
Učivo:
- Uvolňovací cvičení ruky a prstů
- Manipulační činnosti s drobnými předměty