Provádět uvolňovací cvičení.

CKB-ROZ-003-210-002

Komentář:

Očekávaný výsledek učení předchází nácviku držení psacího náčiní a úchopu předmětu a měl by být průběžně pravidelně zařazován do denních aktivit. Rozvoj grafomotorických schopností má na žáka kladný vliv – může snižovat znevýhodnění při vlastním vyjadřování a zlepšuje jeho dovednost vizuomotorické koordinace. Součástí aktivit jsou také uvolňovací cvičení celého těla, paží, zápěstí a prstů.

Příklady aktivit:

Žák při uvolňování paží cvičí pohyby celého těla za doprovodu hudby nebo říkanek. Cvičení provádí nejprve jednou rukou, poté druhou rukou a nakonec oběma současně.

- Motýl – mávání pažemi

- Kolo, kolo mlýnský – kroužení pažemi

- Sed do dřepu (s případnou dopomocí)

- Zvednout ruku a zamávat

- Zvednout ruku a zaťukat

- Zvednout ruku a zamíchat

Při uvolňování zápěstí se provádí kroužení zápěstím – nejprve jedním, poté druhým a nakonec oběma zároveň. 

I tato cvičení jsou doprovázena říkankami nebo hudbou.

Učivo:

  • Uvolňovací cvičení ruky a prstů
  • Manipulační činnosti s drobnými předměty

Vazby na další očekávané výsledky učení