Koncentrovat pohled, uchopit předměty a manipulovat s nimi.

CSB-SMY-001-210-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení přispívá k rozvoji zrakového vnímání a směřuje k praktické manipulaci s předměty. Učitel využívá konkrétní praktické činnosti, které žákovi umožňují zlepšovat zrakové vnímání, koncentraci pohledu a zrakovou paměť.

Příklady aktivit:

Žák pracuje s názornými didaktickými pomůckami – předměty, fotografiemi, pomůckami na vkládání tvarů a obrázky.

Žák pozoruje a napodobuje činnosti lidí formou hry. 

Žák objevuje a vnímá nové prostory.

Žák manipuluje s pomůckami, které umožňují vkládání, posouvání a napichování tvarů.

Žák napodobuje běžné lidské aktivity, jako je příprava jídla, úklid nebo pomoc při organizaci školních pomůcek (např. ořezávání tužek).

Žák se zapojuje do vizuálních her – přiřazuje předměty podle barvy, tvaru či velikosti nebo manipuluje s hračkami s různou texturou, čímž rozvíjí koncentraci a jemnou motoriku.

Žák navazuje oční kontakt se spolužáky a učitelem. Učí se chápat oční kontakt jako základní prostředek jednoduché sociální komunikace.

Žák sleduje pohybující se předměty (např. auta, vláčky, pohybové hračky či barevné stuhy).

Žák je postupně veden k řízeným očním pohybům zleva doprava a shora dolů jako přípravě na čtení a psaní (preprimární čtenářská a grafomotorická dovednost).

Žák absolvuje různé formy terapií (např. canisterapii, hipoterapii nebo animoterapii).     

Učivo:

  • Pozorování činnosti lidí a zvířat
  • Seznamování se s prostorem

Koncentrace pohledu na obličej známé osoby:

  • Navázání očního kontaktu
  • Vnímání obličeje a jeho výrazu
  • Koncentrace pohledu na předměty
  • Koncentrace pozornosti na pohyb

Cvičení očních pohybů:

  • Pohledové čáry
  • Bludiště
  • Vnímání zrcadlových tvarů
  • Rozeznávání tvarů písmen
  • Zraková paměť
  • Identické dvojice
  • Vkládání tvarů do výřezů

Vazby na další očekávané výsledky učení