Uchopit tužku, štětec nebo jiné psací náčiní.

CKB-ROZ-003-210-003

Komentář:

Očekávaný výsledek učení navazuje na dovednost žáka uchopit a podržet předmět. Pro správný úchop štětce či jiného psacího náčiní musí žák intenzivně rozvíjet jemnou motoriku. Žák se postupně učí s dopomocí vést viditelnou čáru, čmárat, spojovat dva body a kreslit jednoduché tvary, jako je kruh nebo ovál.

Příklady aktivit:

Žák využívá různé pomůcky a činnosti zaměřené na hmatové vnímání a jemnou motoriku.

Žák se učí vnímat hmatem různorodost materiálů. Příklad: misky s různými přírodninami (např. fazole, kaštany, žaludy, hrách, šišky).

Žák s dopomocí obtahuje prstem nebo dlaní daný tvar. Příklad: smirkový papír.

Žák zkoumá a rozlišuje příjemné a méně příjemné hmatové stimuly. Příklad: hmatové chodníčky.

Žák procvičuje svaly ruky. Příklad: modelovací hmota pro mačkání, válení, kutálení.

Žák prstem nebo dlaní napodobuje různé tvary. Příklad: pískovnice.

Žák třídí drobný materiál (tzv. krabicové úkoly).

Učivo:

  • Různé druhy úchopů
  • Uvolňovací cvičení
  • Čmárání

Vazby na další očekávané výsledky učení