Zacházet bezpečně s digitálními zařízeními v opakujících se situacích.

KDB-KDI-000-210-001

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE:

Učitel zařazuje pravidelné rituály při zapínání, používání a vypínání zařízení, aby žáci získali jistotu v bezpečném zacházení s technologiemi.

Vizuálně a názorně ukazuje správné používání digitálních technologií.

Používá obrázky nebo jednoduchá schémata, která žákům připomínají bezpečnostní pravidla.

Pravidelně opakuje jednoduché úkoly jako připojení sluchátek, zapnutí a vypnutí tabletu, bezpečné uložení zařízení.

Doprovází činnosti jasnými pokyny, gesty nebo zvukovými signály.

Pravidelně a systematicky, při různých příležitostech, vede žáky k tomu, aby bezpečnostní pravidla nejprve dodržovali s pomocí a postupně je zvládali sami nebo s minimální podporou.

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

  • Žák, je-li mobilní, správně zapíná a vypíná digitální zařízení podle naučeného postupu, například zapne tablet stisknutím správného tlačítka a po práci ho bezpečně vypne. Zachází s technologiemi opatrně.
  • Před použitím tabletu nebo počítače čeká na pokyn učitele a nespouští žádné aplikace bez jeho souhlasu.
  • Po skončení práce uklízí zařízení na určené místo.
  • Pokud je upozorněn, že drží zařízení nesprávně, opraví se.
  • S jistotou a opakovaně dodržuje správné postupy při práci s digitálními technologiemi.

Vazby na další očekávané výsledky učení