Zacházet bezpečně s digitálními zařízeními v opakujících se situacích.
Komentář:
VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE:
Učitel zařazuje pravidelné rituály při zapínání, používání a vypínání zařízení, aby žáci získali jistotu v bezpečném zacházení s technologiemi.
Vizuálně a názorně ukazuje správné používání digitálních technologií.
Používá obrázky nebo jednoduchá schémata, která žákům připomínají bezpečnostní pravidla.
Pravidelně opakuje jednoduché úkoly jako připojení sluchátek, zapnutí a vypnutí tabletu, bezpečné uložení zařízení.
Doprovází činnosti jasnými pokyny, gesty nebo zvukovými signály.
Pravidelně a systematicky, při různých příležitostech, vede žáky k tomu, aby bezpečnostní pravidla nejprve dodržovali s pomocí a postupně je zvládali sami nebo s minimální podporou.
NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:
- Žák, je-li mobilní, správně zapíná a vypíná digitální zařízení podle naučeného postupu, například zapne tablet stisknutím správného tlačítka a po práci ho bezpečně vypne. Zachází s technologiemi opatrně.
- Před použitím tabletu nebo počítače čeká na pokyn učitele a nespouští žádné aplikace bez jeho souhlasu.
- Po skončení práce uklízí zařízení na určené místo.
- Pokud je upozorněn, že drží zařízení nesprávně, opraví se.
- S jistotou a opakovaně dodržuje správné postupy při práci s digitálními technologiemi.