Obsluhovat jednoduché spotřebiče a používat pomůcky.
Komentář:
Prostřednictvím očekávaného výsledku učení seznamuje učitel žáka s různými spotřebiči v kuchyni a domácnosti. Postupně poskytuje poznatky o vybavení domácnosti. Klade důraz na pochopení primárního využití pomůcek a spotřebičů, nikoli na vzhled konkrétních přístrojů. Podle pokynů učitele vykonává žák dílčí úkony a pod dohledem sám obsluhuje přístroj, přičemž může využít vhodně zpracovaný návod.
Příklady aktivit:
Žák manipuluje s elektrickými zásuvkami a připojovacími kabely vždy pouze s povolením a dohledem učitele.
Žák s dopomocí vloží chléb do toustovače.
Žák doplní správné množství vody do varné konvice.
Žák používá pomůcky k usnadnění práce a zajištění hygieny a bezpečnosti (např. chňapky, odkládací prkénka nebo zástěru).
Učivo:
Manipulace se základními pomůckami:
- vybavení kuchyně – nůž, kuchyňské kleště, naběračka, vařečka, prkénko
- vybavení domácnosti – sušák na prádlo, koš na prádlo, kolíčky na prádlo
Manipulace se základními spotřebiči v domácnosti:
- lednice
- topinkovač a toustovač
- mikrovlnná trouba
- vysavač