Obsluhovat jednoduché spotřebiče a používat pomůcky.

CPB-PRC-006-210-002

Komentář:

Prostřednictvím očekávaného výsledku učení seznamuje učitel žáka s různými spotřebiči v kuchyni a domácnosti. Postupně poskytuje poznatky o vybavení domácnosti. Klade důraz na pochopení primárního využití pomůcek a spotřebičů, nikoli na vzhled konkrétních přístrojů. Podle pokynů učitele vykonává žák dílčí úkony a pod dohledem sám obsluhuje přístroj, přičemž může využít vhodně zpracovaný návod.

Příklady aktivit:

Žák manipuluje s elektrickými zásuvkami a připojovacími kabely vždy pouze s povolením a dohledem učitele.

Žák s dopomocí vloží chléb do toustovače. 

Žák doplní správné množství vody do varné konvice.

Žák používá pomůcky k usnadnění práce a zajištění hygieny a bezpečnosti (např. chňapky, odkládací prkénka nebo zástěru).

Učivo:

Manipulace se základními pomůckami: 

  • vybavení kuchyně – nůž, kuchyňské kleště, naběračka, vařečka, prkénko
  • vybavení domácnosti – sušák na prádlo, koš na prádlo, kolíčky na prádlo

Manipulace se základními spotřebiči v domácnosti:

  • lednice
  • topinkovač a toustovač
  • mikrovlnná trouba
  • vysavač

Vazby na další očekávané výsledky učení