Řadit, skládat a umísťovat předměty na určené místo podle pokynů.
CSB-SMY-004-210-003
Komentář:
Očekávaný výsledek učení vede k rozvoji kognitivních schopností. Podporuje prostorovou orientaci, zejména vnímání polohy a orientace v prostoru. Rozvíjí komunikační, sociální a sebeobslužné dovednosti.
Příklady aktivit:
Žák pracuje s reálnými předměty, kterých se může dotýkat a které může vidět (např. barevné kostky, obrázkové kartičky nebo různé dřevěné tvary). Díky pravidelnému opakování, jednoduchým pokynům a vizuální podpoře (piktogramy a obrázky) se postupně stává jistějším při plnění úkolů. Začíná s jednoduchými činnostmi, jako je řazení podle barvy nebo velikosti. Jeho sebejistotu posilují rutinní aktivity, jasné verbální pokyny a demonstrační ukázky.
Učivo:
- Umísťování předmětů podle pokynů na určené místo
- Řazení předmětů podle pokynů na určené místo
- Skládání předmětů podle pokynů na určené místo