Vnímat prostor, rozlišit směrovou orientaci ve známém prostoru.

CSB-SMY-004-210-001

Komentář:

Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na rozvoj dovedností žáka v oblasti směrové a prostorové orientace ve známém prostředí, čímž podporuje jeho samostatnost a pozitivně ovlivňuje budoucí kvalitu jeho života.

Příklady aktivit:

Žák se učí orientovat v prostoru za využití různých smyslů – zraku, sluchu a hmatu. Vnímá okolní prostředí zrakem, například rozlišuje barvy a tvary. Naslouchá zvukům, které mu pomáhají určit, kde se nachází a dotýká se předmětů nebo označených míst.

Žák používá hmatové mapy či značky, které mu napomáhají v orientaci. Pracuje například s barevným nebo hmatovým označením různých místností. Učí se rozpoznávat specifické orientační body a využívat je pro samostatný pohyb ve známém prostředí.

Učivo:

  • Směrová orientace v řadě, na ploše a v prostoru
  • Řazení předmětů podle směrové orientace

Vazby na další očekávané výsledky učení