Vnímat prostor v nejbližším okolí a orientovat se v něm.

CKB-ROZ-001-210-005

Komentář:

Očekávaný výsledek učení přispívá k rozvoji schopnosti vnímat prostor v nejbližším okolí a orientovat se v něm. Pomocí jednoduchých vizuálních, hmatových nebo sluchových podnětů žák identifikuje směr nebo možnosti přechodu mezi místnostmi či budovami. Zaměřuje se také na pochopení základní struktury dne. Prostřednictvím pravidelně se opakujících aktivit si postupně vytváří povědomí o jednotlivých částech dne.

Příklady aktivit:

Žák se učí orientovat se ve školní budově a seznamuje se s jednotlivými místnostmi. Pro usnadnění může žák používat přechodové karty s vyobrazením jednotlivých místností pro lepší předvídatelnost. Prostřednictvím pravidelně se opakujících činností (např. ranní kruh, výuka, svačina, vycházka, oběd) si žák postupně vytváří povědomí o čase.

Učivo:

Prostorová orientace:

  • seznámení s budovou školy
  • orientace v budově
  • orientace ve třídě

Časová orientace:

  • části dne
  • denní doby
  • činnosti v určitou denní dobu

Vazby na další očekávané výsledky učení