Zapojovat se do spolupráce ve dvojici při rutinních činnostech.

KPB-KPD-000-210-001

Komentář:

VZDĚLÁVACÍ STRATEGIE:

Učitel plánuje jednoduché aktivity, které vyžadují spolupráci dvou žáků, například společné skládání kostek, třídění předmětů nebo přenášení pomůcek.

Využívá obrázkové návody nebo jednoduché pokyny typu „Podáme si.“, „Držíme spolu.“, aby žáci lépe pochopili svou roli ve dvojici.

Začleňuje kooperativní činnosti do denního režimu (např. při přípravě pomůcek – jeden je nese, druhý je rozkládá spolužákům na stůl).

Hraje se žáky hry, při nichž se učí spolupracovat v páru, např. míčové hry, taneční aktivity, jednoduché deskové hry pro dva.

Zpočátku učitel žáky při spolupráci intenzivně vede (např. ukazuje, stanovuje jejich role, zadává přesné pokyny, co má dělat každý z nich), postupně však ponechává větší prostor pro vzájemnou interakci žáků bez jeho podpory –  zejména u rutinních a pravidelně se opakujících činností.

NÁMĚTOVNÍK PROJEVŮ ŽÁKA:

  • Žák reaguje na podněty učitele a zapojuje se do činnosti.
  • Přijímá jednoduché úkoly v rámci spolupráce ve dvojici s dospělým – například podává předměty nebo přidržuje materiál.
  • Dělí se s partnerem o pomůcky.
  • Komunikuje verbálně či neverbálně s dospělým při řešení společného úkolu – například podá mu ruku, přikývne, pozoruje práci spolužáka nebo reaguje slovy jako „Ano.“, „Dej mi.“, „Hotovo.“.
  • Dokončuje rutinní činnost společně s dospělým.

Vazby na další očekávané výsledky učení