Vnímat jiné žáky při společných pohybových činnostech a spolupracovat s nimi.

CZB-TEV-001-210-006

Komentář:

Očekávaný výsledek učení se zaměřuje na zvládání skupinových a kolektivních her a na rozvoj vzájemné komunikace. Žák se učí komunikovat s ostatními verbálně i neverbálně (např. pohledem nebo dotykem) a efektivně spolupracovat při hrách. Osvojuje si dovednosti spojené s pobytem v zimní přírodě, účastní se her na sněhu a seznamuje se se zásadami bezpečného pohybu v zimním prostředí. V rámci plavecké výuky se adaptuje na vodní prostředí prostřednictvím her a cvičení ve vodě. Postupně si osvojuje základní plavecké dovednosti a učí se plavat s využitím různých pomůcek, aby získal jistotu a pohybovou koordinaci ve vodním prostředí.

Příklady aktivit:

Žák spolupracuje s ostatními žáky při hrách, jako jsou například Rybičky, rybičky, rybáři jedou nebo Panenka, kde žák napodobuje pohyby. Učitel by měl do těchto aktivit zařadit také prvky vzájemného kontaktu mezi spolužáky (např. držení spolužáka nebo společný tanec).

Učivo:

  • Skupinové a kolektivní hry
  • Vzájemná komunikace při hrách
  • Verbální komunikace při hrách
  • Neverbální komunikace při hrách
  • Hry na sněhu
  • Pobyt v zimní přírodě
  • Plavání – adaptace na vodní prostředí
  • Hry ve vodě
  • Plavání s pomůckami
  • Základní plavecké dovednosti
  • Cvičení ve vodě

Vazby na další očekávané výsledky učení