Účastnit se činností zaměřených na rozvoj vzájemného naslouchání.
CKB-REC-001-210-009
Komentář:
Očekávaný výsledek učení rozvíjí u žáka schopnost účastnit se činností zaměřených na rozvoj vzájemného naslouchání. Žák je veden k vlastnímu vyjadřování svých potřeb a postojů a zároveň k naslouchání druhým. Učí se, že v rámci komunikace má každý právo na svůj čas a prostor pro vyjádření i naslouchání.
Příklady aktivit:
Žák si procvičuje roli vypravěče i posluchače prostřednictvím ranního kruhu. Žák, který má slovo, drží kamínek, míček nebo jiný předmět, který symbolizuje, že on mluví, zatímco ostatní mu věnují pozornost. Poté předmět podá svému sousedovi, a tím mu předá i slovo.
Učivo:
- Spontánní a jednoduché tematické rozhovory
- Komunikační kruhy
- Skupinové sdílení zážitků s vizuální oporou