Účastnit se činností zaměřených na rozvoj vzájemného naslouchání.

CKB-REC-001-210-009

Komentář:

Očekávaný výsledek učení rozvíjí u žáka schopnost účastnit se činností zaměřených na rozvoj vzájemného naslouchání. Žák je veden k vlastnímu vyjadřování svých potřeb a postojů a zároveň k naslouchání druhým. Učí se, že v rámci komunikace má každý právo na svůj čas a prostor pro vyjádření i naslouchání.

Příklady aktivit:

Žák si procvičuje roli vypravěče i posluchače prostřednictvím ranního kruhu. Žák, který má slovo, drží kamínek, míček nebo jiný předmět, který symbolizuje, že on mluví, zatímco ostatní mu věnují pozornost. Poté předmět podá svému sousedovi, a tím mu předá i slovo.

Učivo:

  • Spontánní a jednoduché tematické rozhovory
  • Komunikační kruhy
  • Skupinové sdílení zážitků s vizuální oporou

Vazby na další očekávané výsledky učení